Denna sida är ett exempel på hur en hemsida kan se ut i den nya föreningsmallen som kommer att lanseras inom kort. Vi kommer att börja kontakta föreningar under våren och sommaren för att påbörja arbetet med att göra om era sidor i denna nya och fräscha mall.

Möckelnföreningarna har inlett ett samarbete med Möckelngymnasiets webb-linje för att elverna ska få testa på att jobba med riktiga jobb och för att snabba på arbete med att bygga om befintliga sidor, nya föreningar som ansluter sig till Möckelnföreningarna och vill ha en hemsida via oss kommer att få en hemsida som använder sig av denna mall.

Mallen är väldigt anpassningsbar, Det går att göra en ”Onepage-layout” där man har all information på en sida där man scrollar sig igenom dem olika fälten (Nyheter, Galleri & Textfält m.m.), Eller så har man en mer traditionell hemsida med en startsida och undersidor. Det kommer bli lättare att själv redigera visuella element och användarläget är förbättrat. Mallen är även anpassad för att vara användarvänlig och se bra ut på mobila enheter (Mobiler & Surfplattor).

Jag kommer att ta kontakt med några lämpliga föreningar inom en snar framtid för att kolla om det finns intresse för att vara med och prova denna mall och se att allting fungerar innan vi öppnar portarna för alla.

Vi har inte riktigt bestämt oss för hur arbetet med att byta ut den gamla mallen till den nya mallen ska gå till än och jag kommer att göra ett utskick till alla föreningar som redan har en hemsida när det är dags.

Alla evenemangs sidor kommer också få ett nytt utseende med denna mall, fast detta kommer att ske i ett senare skede.

Klicka gärna runt på denna sida och kolla på dem olika delarna.

Vid frågor eller funderingar kontakta mig:
Daniel Sanell
Webb & Support ansvarig
daniel.sanell@mockelnforeningarna.net

Mallen är utvecklad och framjobbad av Björn Tengelin.