Föreningen kunde trots rådande omständigheter äntligen hålla sitt årsmöte den 24 maj enligt alla riktlinjer. Styrelsen blev vald enligt följande:

Ordförande för 1 år: Tomas Israelsson

Ledamöter: Lars Ekeberg
Eva-Lena Nordstrand
Bo Karlsson omval
Annika Jansson
Marianne Israelsson (kassör)
Roger Hultgren

Suppleanter: Elisabet Williams
Nisse Engdal

Revisorer:      Kenneth Haglund och Johan Hammargren
Suppleanter: Bertil Persson och Lennart Eriksson

Valberedning: Inger Persson (sammankallande), Astrid Ekeberg och Kurt Tranberg

Kommittén för utseende av ”Årets bybo” utgörs av styrelsen.

Till ”Trivselkommittén” valdes följande: Annika Jansson (sammankallande), Annika Karlsson, Astrid Ekeberg, Barbro Andersson, Berit Hammargren, Eva-Lena Nordstrand, Franja Andersson, Gudrun Wik, Margareta Moberg, Elisabet Bernhard, Inger Persson, Jenny Andersson, Marianne Israelsson och Kerstin Engdal.

Några punkter från årsmötesprotokollet:

Medlemsavgiften

Medlemsavgiften föreslogs oförändrad och är som tidigare 50 kr för enskild och 100 kr för familj.

Vid mötet beslutade man att inte höja medlemsavgiften men man tar fram ett brev som medföljer inbetalningskorten där man vädjar om ett frivilligt bidrag/gåva med anledning av det rådande läget med pandemin och vikande intäkter på grund av den.

Vill du skänka ett bidrag  och betala medlemsavgiften via swish gör du det på
nr:123 240 86 23

Verksamhetsplan

Verksamheten är byggd runt bygdegården, som är föreningens enda samlingslokal där olika aktiviteter utgör vår verksamhet. Förutom det hyrs lokalen ut till föreningar för privata fester och möten. Med det rådande läget som vi hamnat i med pandemin är det svårt att lägga en verksamhetsplan för året, men vi hoppas kunna genomföra några av våra planerade aktiviteter. Det är nödvändigt att vi får in medlemsavgifterna i år då dom kommer att vara en betydande del av våra intäkter, uthyrningen kommer troligtvis att vara mycket begränsad.

Planerade aktiviteter 2020:
Forsens dag: inställt, Blomstervandring: inställt. Loppis, höstarrangemang och luciafesten får styrelsen ta ställning till om det går att genomföra (Bakluckeloppisen kommer att försöka genomföras den 2 augusti, läs mer under evenemang). En kajakfisketävling som ordnas av Tony och Eva-Lena kommer dock att ske den 27 juni. Behållningen går till föreningen. Så snart läget är stabilt blir det även tisdagsboule igen

Lokalhyrorna

Lokalhyrorna beslutades vara oförändrade med följande priser:

Hela lokalen 500 kr för medlem och 700 kr för icke medlem.

Föreningar: endast lilla salen 200 kr. Mindre sammankomster (ca 5 timmar) 200 kr perioden 1/4-30/9 och 300 kr för perioden 1/10-31/3.

Tipspromenad vid ”Forsrundan” i Asphyttan

Ett förslag som togs upp var att försöka få till en tipspromenad för barn och vuxna vid fors- och slussområdet. Styrelsen fick uppdraget att jobba vidare och genomföra förslaget under sommaren.