Bakluckeloppis vid Apshyttans bygdegård den 2 augusti

Föreningen har beslutat försöka genomföra vår populära bakluckeloppis den 2 augusti kl. 10-12. Pris för deltagande är 100 kr/bord eller plats. För info ring Tomas Israelsson tel. 073-540 67 99.

Välkomna!

Kajakfisketävling med fina priser den 27 juni

Välkommen att vara med på Kajakfisketävling på sjön Daglösen den 27 juni 2020.

Deltagaravgift: 300 kr (i priset ingår förtäring och fina priser). Har du frågor eller vill anmäla dig gör du det till Tony Nordstrand på tel. 076- 627 45 84 senast den 15 juni.

Hjärtligt välkomna!

Årsmöten söndagen den 24 maj 2020

Under rådande tillstånd kommer årsmötena med hembygdsföreningen och tvättstugeföreningen äga rum utomhus. Tvättstugemötet börjar kl.16.30 och kl. 17.00 börjar hembygdsföreningens möte. Årets bybo kommer att utses vid luciafirandet i december. Endast årsmöteshandlingarna kommer att behandlas och styrelsen har valt att inte ha någon kaffeservering efteråt.

Styrelsen har även valt att ställa in Forsens dag den 16 maj.

Föreläsning 1 mars – Feng shui, inredning och trädgård

Marie Barthelson kommer till Asphyttans bygdegård och håller en föreläsning om Feng shui, inredning och trädgård. I pausen bjuds det på smörgås, te/kaffe. Pris 200 kr/person. Förköp/anmälan till Eva-Lena Nordstrand tel. 073-632 97 35, Annika Jansson 070-300 99 54. Vi vill att du anmäler dig senast 27 februari.

Hjärtligt välkomna!

Städdag och skräpplockardag

Kom och hjälp till att städa och göra fint i och omkring bygdegården. Vi samlas klockan 10.00 och ser vad som behöver göras. Efter utfört arbete bjuder styrelsen på fika.

Luciafirande

Hjärtligt välkomna till årets luciafest i bygdegården den 14 december. Vi startar med vårt traditionella luciatåg kl. 16.00.
Därefter blir det kaffe med hembakat från byn och paketauktion. Paket till barn och vuxna mottages tacksamt. Märk gärna barnpaketen.