Längtan – en sommarkonsert med Simplyfive

Välkomna till en sommarkonsert med kören Simplyfive lördagen den 6 juli kl. 17.00-18.00 i Asphyttans bygdegård.

Fritt inträde. Kaffe/bröd finns till försäljning.

Vill du veta mer om kören kan du läsa på simplyfive.se.

Hjärtligt välkomna!

Tisdagsbandet på Hyttbacken

Tisdagsbandet spelar folkmusik och visor på Hyttbacken i Asphyttan. Fri entré!

I pausen finns fika att köpa av Asphyttan-Daglösens hembygdsförening

Auktion vid Asphyttans bygdegård

Nytt för i år är att föreningen kommer att ha en auktion vid Asphyttans bygdegård lördagen den 31 augusti.

Vi söker dig som kanske har saker som bara ligger och skräpar. Nu kan du lämna dessa till oss och få betalt för det!

Hur det går till:
Föreningen ombesörjer försäljningen av sakerna mot 10% av totala försäljningsbeloppet som går till föreningen för att hålla bygdegården och bygden vid liv.

Om du vill vara med eller har frågor: Kontakta Tomas Israelsson på telefon:073-540 67 99.

Intresseanmälan görs senast den 10 augusti.

Hjärtligt välkomna!

Loppis vid bygdegården

Välkommen att vara med på sommarens loppis mellan klockan 10.00 och 13.00. Det kommer att finnas möjlighet att köpa fika.

Frågor om hyra av bord med mera hänvisas till Lars Ekeberg telefon: 073-811 53 51

Forsens dag

Den 5  maj mellan klockan 11.00-14.00 arrangerar föreningen sitt stora evenemang sedan många år tillbaka.
Vi har en tipspromenad för barn och vuxna som startar  och slutar vid bygdegården. Se forsen  brusa under tipspromenaden och i bygdegården finns det hembakat och fika att köpa. Vi har även ett lotteri.

Varmt välkomna!

Årsmöte 7 april 2024