Premiär för auktion vid Asphyttans bygdegård

Nytt för i år är att föreningen kommer att ha en auktion vid Asphyttans bygdegård lördagen den 31 augusti.

Vi söker dig som kanske har saker som bara ligger och skräpar. Nu kan du lämna dessa till oss och få betalt för det!

Hur det går till:
Föreningen ombesörjer försäljningen av sakerna mot 10% av totala försäljningsbeloppet som går till föreningen för att hålla bygdegården och bygden vid liv.

Om du vill vara med eller har frågor: Kontakta Tomas Israelsson på telefon:073-540 67 99.

Intresseanmälan görs senast den 10 augusti.

Längtan – en sommarkonsert med Simplyfive

Lördagen den 6 juli klockan 17.00 gästar kören ”Simplyfive” Asphyttans bygdegård.

Det är gratis inträde! Kaffe/bröd finns  till till försäljning.

Hjärtligt välkomna!

Vill du läsa mer om Simplyfive kan du göra det på simplyfive.se.

Musik på Hyttbacken med Tisdagsbandet

Tisdagsbandet spelar folkmusik och visor på Hyttbacken i Asphyttan lördagen den 29 juni klockan 17.00.
Fri entré!

Ta gärna med er att något att sitta på

I pausen finns fika att köpa av Asphyttan-Daglösens hembygdsförening.

Hjärtligt välkomna!

Evenemang under 2024

Välkommen att vara med på våra evenemang under 2024

• 29 juni: Tisdagsbandet underhåller med blandad folkmusik klockan 17.00 på Hyttbacken
  • 6 juli: musik med kören Simplyfive i  Asphyttans bygdegård klockan 17.00
  • 13 juli: loppis vid bygdegården mellan klockan 10.00 till 13.00 (bord finns att hyra)
  • 31 augusti auktion vid bygdegården klockan 11.00
  • 26 oktober: pumpavandring
  • 8 december: Luciafirande i bygdegården

Frågor och eventuell hyra av bord vid loppisen hänvisas till Lars Ekeberg telefon: 073-811 53 51 eller e-post: larsekeberg1@gmail.com.

Sommar

Välkomna att fira Forsens dag med oss!

Den 5  maj mellan klockan 11.00-14.00 arrangerar föreningen sitt stora evenemang sedan många år tillbaka.
Vi har en tipspromenad för barn och vuxna som startar  och slutar vid bygdegården. Se forsen  brusa under tipspromenaden och i bygdegården finns det hembakat och fika att köpa. Vi har även ett lotteri.

Varmt välkomna!