Till årets årsmöte skulle frågan om framtiden för föreningen diskuteras. Dagordning tillsammans med Bertil Perssons skrivelse om utrivning av dammar samt kalendarium för årets aktiviteter delades ut i samtliga brevlådor. Där var det med en text om att man skulle ta upp denna fråga. Trots detta var det inte tillräckligt många som kom ändå. Det är det här problemet som styrelsen har haft under en lång period. Det är i stort sett styrelsen med ett fåtal medlemmar som alltid ställer upp och drar det tyngsta lasset.

Det har ju varit en pandemi så mycket har ju stått tillbaka på grund av den, men skötsel av bygdegården har ju funnits hela tiden och så även upprustningsbehovet som i nuläget är väldigt stort.

Mötet diskuterade fram och tillbaka om problem och eventuella lösningar. Till slut kunde mötet enas om att frågan bör tas upp på ett medlemsmöte där man försöker igen att få så många som möjligt av föreningens medlemmar att delta. Detta möte ska ske i slutet på september. Då får man ta ett beslut om föreningen ska finnas kvar eller läggas ned. Därefter tar man ett slutligt beslut på ett årsmöte i december. Ska föreningen upplösas tillfaller Värmlands hembygdsförening kvarvarande medel samt diverse föremål som innehåller historik med mera.

Då man tog detta beslut kom mötet fram till att nuvarande styrelse fortsätter i oförändrad form fram till årsskiftet.